Fiji says Bula!! - Reisverslag uit Nadi, Fiji van Caroline Jong - WaarBenJij.nu Fiji says Bula!! - Reisverslag uit Nadi, Fiji van Caroline Jong - WaarBenJij.nu

Fiji says Bula!!

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg Caroline

09 April 2009 | Fiji, Nadi

Bulaaaaa!!

Ben ik dan eindelijk na bijna 2 weken afwezigheid! Ik ben nog altijd in Fiji, en ben terug in Nadi. De afgelopen 10 dagen zeker een hoop beleefd, gezien en gedaan, maar ik ben blij dat ik morgen het land verlaat en in de middag aankom in Nieuw Zeeland!

Eenmaal vanuit Brisbane naar Nadi gevlogen op het hoofdeiland, Viti Levu. Het resort was te goed, maar wel echt weer regen!! Beetje jammer!!

Op woensdag 1 april begon dan eindelijk de Feejee-Experience. 4 dagen lang met de bus over het hoofdeiland. Heb ik verschillende stranden gezien, ook de armoe van de mensen, het lijkt verschrikkelijk veel op wat ik in Afrika heb gezien, wel zijn de mensen hier rijker, stenen huizen en soms elekticiteit. Ik heb een village bezoek gedaan, in mijn nieuwe outfit, de Sarong. Een "kleeddoek" dat iedereen aandoet bij het bezoek van een villige en het bezoek van de chief! voor de kava-ceremonie. In de middag hebben we geleerd een kokosnoot te openen en hebben we eindelijk kava gedronken. Kava is opweg naar Nederland!!! Eenmaal thuis gaan we kava-ceremonie doen!!

Op donderdag ben heb ik met de groep een wandeling gedaan, door water, bergen, rotsen en uitgerust op een bootje!

Vrijdag hebben we een basisschool bezocht en zijn we bij de chief thuisgeweest, erg cool en zeker een hoogtepunt van de Feejee-exp.

Zaterdag was alweer de laatste dag, en hebben we iets van de Indische Fiji-ers gezien, een curry-maaltijd. Niet te eten, maar wel superveel plezier gehad!

Toen weer opweg naar Nadi voor 1 nachtje, in hetzelfde hotel als eerst, en echt super super!!

Zondag tot en met donderdag ben ik in de Yasawa's geweest een eilanden groep ten westen van Viti Levu. 1 drama!! Op 1 eiland was geen elektriciteit, koude douches en het eten was rampzalig!! Kortom, blij blij dat ik morgen vertrek!

Voor mij is Fiji ook zeker niet paradise on earth!! Zanzibar is beter!! Het heeft 90% geregend of was het bewolkt, er is 1 zonnige dag geweest, maar hoe dan ook: ik heb het allemaal overleefd en kijk heel erg uit naar Nieuw-Zeeland.

Morgen eerst winkelen, want ik heb geen kleren voor Nieuw-Zeeland, bijna 6 maanden heb ik alleen maar een t-shirt en korte broek aangehad, nu wordt het tijd voor trui, jas en lange broek!!

Tot vanuit Ackland, Nieuw-Zeeland!!

Vinaka Vakalevu!
Moce

Caro


  • 09 April 2009 - 08:52

    Caroline De Jong:

    bulaaa!!

    sorry...
    de pc is te langzaam om foto's up te loaden.

    foto's volgen!!

    xxx caro

  • 09 April 2009 - 16:40

    Ma:

    lieve Ca,

    je had de fiji eilanden
    waarschijnlijk anders voorgesteld, toch leuke verhalen, en nu dan eindelijk naar NZ, goede reis, en tot bels

    liefs met kus ma

  • 09 April 2009 - 17:51

    Marije:

    hey caro,

    jammer dat de fiji-eilanden wat tegenvielen. Hoop dat nieuw zelland beter bevalt, maar dat zal haast wel!!
    En ik heb geweldig nieuws....

    Ik ben eindelijk, na dramatisch assessment, dan nu toch werkelijk afgestudeerd!!!
    Heel veel plezier met alles wat je doet en sterkte in de kou ;)!

    x

  • 10 April 2009 - 17:58

    Mo:

    Wat was het heerlijk om je stem te horen, superlief dat je mij gebeld hebt!! Ik hoop dat je echt gaat genieten in Nieuw Zeeland, even een spijkierbroekie kopen dinsdag en dan komt het helemaal goed! Leuke foto's bij je laatste bericht trouwens, deed erg aan Zanzibar en Afrika denken en je bent weer aardig met je zoom in de weer geweest, zie ik! Prachtige foto's!
    Hele dikke kus en nogmaals heel erg bedankt voor je telefoontje!! xxx Mo

  • 11 April 2009 - 13:48

    Iris:

    Jeetje joh dat jij gewoon in hetzelfde resort zit met dezelfde vrouw op de foto bent... grappig zeg!

    Geniet meissiee!!
    xx

  • 14 April 2009 - 07:58

    Pa:

    ik moet je eerlijk bekennen ,dat een Sarong jou zeer goeg staat

  • 14 April 2009 - 18:21

    Ma:

    lieve Ca

    vandaag zie ik pas de mooie foto's van fiji,
    een prachtig eiland, lijkt een beetje op Zanzibar.
    die sarong staat je hartstikke mooi, en ook weer leuk met de kinderen.
    het strand en de palmen zijn ook schitterend, maar goed, je bent daar alweer een week weg, en geniet volop van NZ.
    ben benieuwd hoe het daar is, en natuurlijk ook weer naar jouw verhalen en foto's

    liefs met dikke kus
    ma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Caroline

De reis zal beginnen in Sydney! De stad waar ik ook zal proberen om het Cambridge Certificate binnen te slepen, wat mogelijkheden biedt voor de toekomst... Daarna richting het zuiden, Canberra en Melbourne. In januari werken in Tasmanië. En in de maanden februari tot april zal door Australië worden getrokken. (Melbourne, Adelaide, Alice Springs, Ayers Rock, Darwin, Cairns, Brisbane) Na Brisbane gaat er een vliegtuig naar Fiji! Na 2 weken tropisch eiland weer tijd voor actie! Er wordt vanaf Nadi (Fiji) gevlogen naar Nieuw-Zeeland. Na 3 maanden daar te zijn geweest, zowel het noorder-eiland, als het zuider-eiland wordt bezocht, vlieg ik terug naar Australië. Opnieuw is Sydney het doel, om vanaf daar bijna een week in de trein te zitten (op het meest rechte stuk op aarde) richting Perth. Na Perth, inmiddels is het dan 11 aug. 2009 en vliegt het vliegtuig al dan niet met mij erin naar Nederland

Actief sinds 19 Juli 2008
Verslag gelezen: 329
Totaal aantal bezoekers 28295

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2008 - 12 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: