Ozzie Open - Reisverslag uit Sydney, Australië van Caroline Jong - WaarBenJij.nu Ozzie Open - Reisverslag uit Sydney, Australië van Caroline Jong - WaarBenJij.nu

Ozzie Open

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg Caroline

21 Januari 2009 | Australië, Sydney

G'day Mates!!

Een berichtje vanuit de Rod Laver Arena, Australian Open 2009!
Maandag en gisteren ben ik daar geweest en wat een beleving!! Sfeer, gezelligheid, (goed) tennis, en alle toppers aanwezig!! De maandag begon met Andy Roddick en die won, dat was mooi, want is een van mijn favo's! Daarna de nummer 1 van de vrouwen (Jancovic) en die won ook, geweldig en wat een kracht, om vervolgens weer terug te keren naar een mannenwedstrijd met de titelverdediger Djocovic, spannende 3e set, maar hij was eigenlijk veelste sterk!! Dag voorbij, als het gaat om een dayticket! Op zondag had ik nog een kaartje voor de avond weten te bemachtigen, dus nog een vrouwenwedstrijd, (waar maar geen einde aan leek te komen, en was een foutenfestival!!), en toen het hoogtepunt van de dag!! Roger Federer!! Hij won, het was bij vlagen allemaal geweldig en soms echt missers die niemand begreep!! Een zeer goede dag!

Gisteren ook weer in de Arena geweest op de dag!! De wedstrijd van Serena Williams echt waardeloos en wat een arrogantie!! Hewitt tegen Gonzalez was wel cool en duurde ook 5 sets, waarin uiteindelijk wel de arena erg stil werd toen Hewitt verloor, de sfeer geweldig, supergaaf om het zo een keer mee te maken!!

Vandaag ga ik per boot naar Tassie en verblijf ik ruim 3 weken Under Down Under! Donderdagmorgen kom ik aan in Devonport om vervolgens per bus naar Launceston te reizen. Op vrijdag begint hier het vrijwilligersproject voor 2 weken in de Tamar Valley. Op vrijdag 6 feb. is dat klaar (project vast niet, maar ik wel) om vervolgens op 7 feb. een week lang een eilandtour te doen! Tasmanie is ruim 1,5x Nederland en er wonen minder dan een 1/2 miljoen mensen en het is voor 80% natuurgebied. Op zaterdag 14 feb. ga ik per bus van Launceston naar Hobart, de hoofdstad. Op zondag 15 feb. vlieg ik terug naar Melbourne. Hier blijf ik dan weer 2 dagen, om mij voor te bereiden op de Great Ocean Road met als tussenbestemming Adelaide. De bustrip gaat dan vanuit Adelaide naar het noorden naar "The Red Centre" met als eindbestemming Darwin. Dit alles in 18 dagen met de bus!!

Dan ben ik nog altijd bezig om mijn kitesurflessen af te maken, maar zonder wind is dat lastig!! Maandag 16feb. ga ik dat afmaken en anders zie ik wel...

Ook is het moment nu aangebroken dat ik ruim 3,5 week geen internet heb!! Zondag 15 feb. kom ik weer in Melbourne aan!! Ook weer in hetzelfde hostel, zelfde kamer, zelfde internet. Dan heb ik de mogelijkheid om te antwoorden op mailtjes!

Tot over 3,5 week weer vanuit Melbourne!!

Veel liefs,

Caroline

  • 20 Januari 2009 - 20:45

    Robbert:

    Zo caro echt super gave foto's! Was er graag bij geweest, super veel succes en plezier in Tasmanie wordt zeker een geweldige ervaring en bij deze excuses dat ik nog niet gebeld heb, tenminste heb het 2 keer geprobeerd maar had geen geluk, mocht je bereik hebben laat et even weten dan probeer ik even een belletje te regelen! doe voorzichtig kussssss

  • 20 Januari 2009 - 20:49

    Mo:

    Wow, wat een foto's I'm speechless, alweer!! Heel veel plezier als je dit leest en doe niets wat ik ook niet zou doen.....dus geen enge dingen!!! Geniet er natuurlijk wel van en maak maar veel mooie foto's voor ons om van te genieten. Geweldig wat je allemaal meemaakt!! Echt een belevenis voor je leven...wordt vast moeilijk om weer in het gareel te komen ooit... maar dat geeft niets je hebt zo'n waanzinnige ervaring in the pocket, dat neemt niemand je meer af, dag lieverd, geniet!!!

    xxx Mo

  • 20 Januari 2009 - 21:22

    Ineke:

    Hi Lady Caroline,
    heerlijk voor je al dat top-tennis, da's genieten, toch?
    Jouw foto's zijn weer geweldig, zoals altijd. Maak er maar weer een heleboel, kunnen wij mee genieten....
    Have a wonderful tour!
    CIAO CARO....
    Liefs,
    Ineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Caroline

De reis zal beginnen in Sydney! De stad waar ik ook zal proberen om het Cambridge Certificate binnen te slepen, wat mogelijkheden biedt voor de toekomst... Daarna richting het zuiden, Canberra en Melbourne. In januari werken in Tasmanië. En in de maanden februari tot april zal door Australië worden getrokken. (Melbourne, Adelaide, Alice Springs, Ayers Rock, Darwin, Cairns, Brisbane) Na Brisbane gaat er een vliegtuig naar Fiji! Na 2 weken tropisch eiland weer tijd voor actie! Er wordt vanaf Nadi (Fiji) gevlogen naar Nieuw-Zeeland. Na 3 maanden daar te zijn geweest, zowel het noorder-eiland, als het zuider-eiland wordt bezocht, vlieg ik terug naar Australië. Opnieuw is Sydney het doel, om vanaf daar bijna een week in de trein te zitten (op het meest rechte stuk op aarde) richting Perth. Na Perth, inmiddels is het dan 11 aug. 2009 en vliegt het vliegtuig al dan niet met mij erin naar Nederland

Actief sinds 19 Juli 2008
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 28294

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2008 - 12 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: